Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto, Švietimo plėtros programos pažangos priemonė
Nr. 12-003-03-01-01 „Įgyvendinti „Tūkstantmečio mokyklų“ programą“
60 val. ilgalaikė programa
„KŪRYBINIŲ MUZIKOS METODŲ TAIKYMAS PAMOKOSE“
(akreditacijos Nr. 213004233, įregistruota 2024-03-26)
Kelmės švietimo pagalbos tarnybos viena iš funkcijų: neformalusis suaugusiųjų švietimas – pedagoginės bendruomenės kompetencijų tobulinimas.
Besikeičiantis pasaulis skatina tolesnius pokyčius ir ugdymo procese, ir įvairiuose dokumentuose. Atnaujintose bendrojo ugdymo programose matome nebe penkias, o septynias kompetencijas: komunikavimo, kultūrinė, kūrybiškumo, pažinimo, pilietiškumo, socialinė, emocinė ir sveikos gyvensenos bei skaitmeninė kompetencijos. Muzikos dalyko mokymas visuomet buvo ir yra susijęs su mokinių gebėjimais, ne vien su žiniomis. Mokant muzikos mokiniai muzikuoja, kuria, dalinasi atliekama ir kuriama muzika, klauso ir analizuoja muzikos kūrinius, aptaria emocinę reakciją į juos. Ši veiklų įvairovė reikalauja įvairių gebėjimų, todėl kompetencijų ugdymas muzikos pamokose nėra naujas ar netikėtas iššūkis.
Šių metų balandžio – spalio mėnesiais įgyvendinta 60 val. programa „Kūrybinių muzikos metodų taikymas pamokose“, kurios siekis – stiprinti rajono pedagoginės bendruomenės kultūrinio ugdymo kompetencijas per muzikos prizmę, siekiant kiekvieno mokinio sėkmės.
Įgyvendinant programą 20 dalyvių iš Kelmės „Kražantės“ progimnazijos, J. Graičiūno, Šaukėnų Vlado Pūtvio-Putvinskio ir Tytuvėnų gimnazijų tobulino profesines, kultūrinio ugdymo ir veiklos kompetencijas, pasidalino geriausia praktine patirtimi bei plėtojo tarpusavio švietimo įstaigų bendradarbiavimo kultūrą.
Programą sudarė 7 moduliai:
I „Kūrybinių muzikos ir teatro metodų taikymas pamokose“ (K. Savickytė)
II „Muzikinių veiksenų įvairovė ir jų tarpusavio sąsajos“(E. Lukšienė)
III „Mokinių kūrybiškumo ugdymas muzikine veikla“(R. Girdzijauskienė)
IV „Metodai, skatinantys mokinių motyvaciją muzikos klausymosi metu ir stiprinantys muzikinį improvizavimą“ (R. Girdzijauskienė)
V „IKT naudojimas muzikinio ugdymo procese“ (I. Maroščikienė)
VI „Meninis ugdymas: nuo idėjos iki praktikumo” (J. Bernotaitienė)
VII „Kūrybinės mokytojų dirbtuvės „5i“: IŠGIRSTU, IŠBANDAU, INTERPRETUOJU, IŠDALINU, IŠDRĄSĖJU“ (M. Vidugiris).
Programa, kurios tikslas – stiprinti rajono pedagoginės bendruomenės kultūrinio ugdymo kompetencijas per muzikos prizmę, siekiant kiekvieno mokinio sėkmės – skirta Kelmės TŪM bendruomenei. Baigę programą dalyviai gebės: skatinti mokinius kūrybiškai mąstyti, padėti jiems generuoti idėjas, asociacijas ir įžvalgas klausant muzikos kūrinių; suteikti mokiniams žinių kūrybiškai mąstyti klausant muzikos, kurti su ja susijusius vaizdinius, juos apibendrinti, daryti išvadas, įžvalgas; naudoti IKT įrankius, reikalingus ruošiantis šiuolaikinei pamokai; demonstruoti, kaip muzikos pagalba galima ugdyti ir matematinius gebėjimus; plėtoti kūrybiškų metodų spektrą muzikiniam mąstymui ir raštingumui ugdyti.