Vasario 5–9 dienomis Kelmės Žemaitės viešosios bibliotekos vaikų erdvėje lankėsi Kelmės „Kūlverstuko“ lopšelio-darželio ir lopšelio-darželio „Ąžuoliukas“ ugdytiniai bei „Kražantės“ progimnazijos antrokai. Tomis dienomis buvo įgyvendinamas ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų tarptautinis projektas „Kartu paskaitykim knygelę“, kurio tikslas – skatinti šalies ir užsienio lietuvių vaikų domėjimąsi lietuvių rašytojos Evelinos Daciūtės kūryba, ugdyti kūrybiškumo ir komunikavimo kompetencijas. Vaikai aptarė bibliotekos darbuotojų sukurtus animacinius filmukus pagal rašytojos kūrinius „Kažkur“, „Sapnas“, „Alkanos sraigės“, taip pat susipažino su autorės knygelėmis bei dalyvavo edukaciniuose užsiėmimuose ir kūrybinėse dirbtuvėse.
Jau trečius metus Kelmės „Kūlverstuko“ lopšelis-darželis organizuoja tarptautinį projektą „Kartu paskaitykim knygelę“, kuriame norą dalyvauti šiemet pareiškė 1402 mokytojai. Kelmės rajono savivaldybės Žemaitės viešosios bibliotekos darbuotojai Danguolė Garnienė ir Rolandas Kančauskas sukūrė jau trečiąjį projekto šaukinį. Šiemet tai – animacija pagal E. Daciūtės kūrinį „Alkanos sraigės“, kurią įgarsino bibliotekos darbuotojas Egidijus Ūksas. https://www.youtube.com/watch?v=vhnBMlDWIso
Įgyvendindami projektą, šalies ir užsienio lituanistinių mokyklų mokytojai ir jų ugdytiniai keliavo į E. Daciūtės knygų pasaulį, mokėsi knygas skaityti kitaip – žaismingai. Projekto dalyviai turėjo galimybę pasirinkti norimą autorės knygą ir, atsižvelgdami į ugdytinių amžių bei gebėjimus, organizuoti įvairias veiklas, susijusias su perskaitytų knygų istorijomis. Tam, kad vaikams skirtų knygų skaitymas būtų įdomus, mokytojai ieškojo žaismingų ir patrauklių knygų skaitymo būdų bei gerąja darbo patirtimi dalijosi socialinio tinklo Facebook uždaroje grupėje „Kartu paskaitykim knygelę“. Neapsiribodami vien tradiciniu knygų skaitymu, ugdytiniai ir jų mokytojai lankėsi bibliotekose, kūrybingai interpretavo skaitytas istorijas. Mokydamiesi skaityti kitaip, dalyviai įsitikino, kad skaitymas iš tiesų gali būti įdomus, ugdo ne tik žodžių, bet ir minties galias.
Ikimokyklinio bei priešmokyklinio amžiaus vaikai dar negeba išsamiai analizuoti kūryboje slypinčios informacijos, tačiau jie suvokia girdėtą tekstą, tai gali išreikšti piešiniu, iliustracija, lipdiniu ar vaidybiniais elementais. Kūrybinis darbas ir yra pirmoji vaiko teksto suvokimo išraiška. Svarbiausia – pasiūlyti tinkamas knygas, kurios skatintų vaikų kūrybiškumą ir vaizduotę bei formuotų įprotį domėtis knyga. Šis projektas ne tik lavina vaikų skaitymo įgūdžius, bet ir ugdo jų kūrybiškumą bei komunikavimo kompetencijas, būtinas šiandienos globaliame pasaulyje, suaktyvina mąstymą bei turtina kalbą, puoselėja mūsų šalies kultūrą ir tautinę tapatybę. Vyresniems vaikams bibliotekininkai, mokytojai organizavo smagius, įsimenančius, jautrius skaitymus, taip skatindami juos skaityti visą gyvenimą.
Pristatydami projekto veiklas, dalyviai teigė, kad rašytojos E. Daciūtės kūryba yra įkvepianti ir pritraukianti ne tik vaikus, bet ir suaugusiuosius. Netikėčiausių ir stebėtinai kūrybingų knygų skaitymo veiklų įvairovę stebėjo ir savo mintimis dalijosi pati rašytoja E. Daciūtė. Garsiausi rašytojos kūriniai – „Laimė yra lapė“, „Drambliai ėjo į svečius“ – keliauja po pasaulį ne tik lietuvių, bet ir anglų, kinų, ukrainiečių bei kitomis kalbomis.
Projektą organizavo ir koordinavo Kelmės „Kūlverstuko“ lopšelio-darželio specialioji pedagogė ir logopedė Gilija Gajauskienė. 2023 metais ji pelnė nominaciją „Metų inovacija“, kuri skiriama mokytojams už pedagoginį profesionalumą, lyderystę, bendruomeniškumą.
Projekto partneriai – Kelmės rajono savivaldybės Žemaitės viešoji biblioteka, Kelmės švietimo pagalbos tarnyba, Kelmės rajono savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyrius.
Danguolė Garnienė,
Kelmės r. savivaldybės
Žemaitės viešoji biblioteka